SUCKERS!

GAAAH! Sur man bliiir!


Förförra veckan, alltså vecka 7, ringde jag till Helsingborgs Djursjukhus för att få reda på hur jag skulle kunna boka in Soya på MR. De sa att jag behövde remiss från veterinären som undersökt henne och kommit fram till att MR behövdes - dvs veterinären på Västra Djursjukhuset. Jag ringer till Västra, och de säger "vi skickar journalen redan idag". Helsingborgs Djursjukhus hade sagt att ansvarig veterinär skulle höra av sig såfort de fått papprena.

Så jag väntar då på samtal från Helsingborg. Hör inget på hela vecka 8. Bestämmer mig för att ringa idag onsdag.

Jag ringer straxt efter 16 till Helsingborg, ungefär såhär ser samtalet ut (ej ordagrant men iaf).

- Hej, Västra Djursjukhuset skulle skicka journalkopia till er angående magnetröntgenundersökning av min hund. Jag bara undrar om ni fått den eftersom jag inte hört något på över en vecka.

* Jaha, vad heter du och vad heter hunden?

- Malin Sjöstedt, Soya heter hunden.

* Vänta ett ögonblick, jag har den inte här men skall se.

....LÅÅÅNG väntan....

* Hej igen! Jag hittade hennes journal i ansvarig veterinärs fack, men hon är på långsemester, så därför har hon inte fått den och kunnat höra av sig.

- Eeeehm, jaha?

* Ja, och de som lagt den där trodde att du skulle ringa, de trodde att djurägaren kunde ringa och boka tid och har väntat på ditt samtal. Men så är det inte, utan en veterinär måste ringa upp dig och boka tid.

- Jag visste redan att jag inte kunde boka själv eftersom jag pratat med receptionen en gång tidigare. Därför har jag ju inte heller ingt upp er.

* Ja, men jag lämnar en lapp till en veterinär här som ska ringa dig imorgon. Och du måste göra en undersökning innan hon får göra en MR.

- Jag har redan gjort en undersökning där de kom fram till att hon skall magnetröntgas för att komma vidare. Det står väl i journalen?

* Ja, men våran veterinär måste göra en neurologisk undersökning först iallafall, sen är det möjligt att hon får komma på MR direkt ändå.. Men veterinären ringer iallafall imorgon. Förresten, mår hunden sämre nu eller?

- Nä, hon mår bra för tillfället. Men, euuhm jaha, tack då... Hej då...


JAG BLIR SÅ TRÖTT!!!!! Till Skara var det fanimej inga problem att få inbokad röntgen direkt, de ringde efter två dagar, men jag sa då att jag skulle försöka få en tid i Helsingborg istället, så det skulle inte behövas. Kanske var det ett dåligt al trots allt?

Helsingborg vill tydligen suga ut lite extra pengar på två veterinärbesök istället för ett... Hoppas veterinären som ringer imorgon har en annan tanke på detta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0