Brandvarning

Soya är numer en godkänd brandvarningshund :) Vilket har gett mig ett garanterat godkänd i kursen Hundens Fostran.

Vi redovisade alltså det hela idag. Redovisningen gick till så att jag satte min filmkamera på en stol i mitt rum, startade den och gick sedan och la mig i sängen, med Soya sovandes vid fötterna. Efter en stund gick klasskompisen Ingrid ut och tände eld på tidningspappret i krukan vi använt när vi tränat, och höll upp under mitt fönster.

Efter ett tag började Soya skriva lite på sig, sedan fnös hon till, vaknade upp och började nosa omkring i rummet. När hon lokaliserat var röken kom ifrån - fönstret - började hon skälla på mig. Ordentligt och högt.


Sen visade jag filmen för Charlotte, som sa att det var godkänt! Dock tyckte hon jag skulle jobba vidare med att få henne att springa fram och krafsa på mig också, eftersom jag ändå hade tid, och det ger större chans att jag faktiskt vaknar även om jag andats in massa rök ifall huset skulle börja brinna.

DUKTIGA SOYA!


För övrigt jobbar jag på med körteorin. Mycket att komma ihåg. Men varför man ska veta hur många cl starksprit en starköl innehåller kan jag bara inte förstå..? Det räcker väl med att veta att det är jävligt pantat & olagligt att köra efter man druckin en...

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh så bra!!! Tycker du ska ta och visa den videon ;)

2010-05-08 @ 00:43:00
URL: http://www.kitobonito.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0