Unbeliveble

Ofattbart!!!


Jag fixade körkortet!!!


Skrev upp kl 8:30, 63/65 blev resultatet där. Varmkörde en timme, gjorde rätt många småmissar. Dags för uppkörning.

Säger till att jag varken kan höger/vänster eller hittar i sta'n. Inspektören säger att inte helle han kan höder/vänster särskilt bra. Bra, svarar jag, för då märker du inte om jag kör fel!

Fordonskontrollen blev att kolla däcken - gjorde som jag lärt mig och kollade runt alla däcken efter sprickor och vassa föremål, och även mönsterdjupet. Inspektören frågade mig vad jag kollat efter, jag svarade sprickor och vassa föremål, och att skulle man kolla lufttytycket skulle jag behöva köra till en bensinmack (haha, inte för att jag vetat hur man skulle gjort isåfall, men ändå)... Sen frågade han om det var något mer viktig att kolla på däcken...


FAN tänkte jag. Nu har jag missat något viktigt, och började fundera på saker som rost innanför fälgarna eller nåt sånt (hehe, troligt).. Kom INNAN jag öppnade munnen på att jag glömt säga att jag kollat mönsterdjupet. Jäkla tur det.


Vi ger oss iväg, blir osäker på hastigheten, håller alldeles för lågt. Körinspektören säger åt mig att andas. Jag försöker, och inser min miss.

Sen är det ett jäkla kringelikrokande, ut till väla, mot Råå, mot Hyllinge, följ skyltar Fleninge, tillbaka mot Råå, följ centrum, kör höger vid ljuset osv.

Hela tiden är jag övertygad om att jag har missat det redan. Tillslut har 45 minuter gått, och vi är tillbaka på parkeringen vid vägverket. Jag hinner precis stanna och stänga av bilen, när han säger "Du är godkänd".


Whaaaaaat???

Tog ett bra tag att fatta det.. Förstod det inte förr'n han frågade om jag gjort teoriprovet.


"Eeeh, ja".


"Vad bra, då kan du använda detta pappret ihop med legitimation som körkort fram tills du fått det riktiga".




Kan fortfarande inte fatta.. IIIIH!

Kommentarer
Postat av: Louise

Säger som vanligt - och hoppas att du snart ska förstå det - du kan SÅ MYCKET MER än du verkar tro och förstå. Du fixade det och hade inte fått körkortet om du inte visat att du visste vad du gjorde... och andas, det vet jag att du brukar kunna i vanliga fall ;-)

2010-05-27 @ 08:43:26
Postat av: Pappa

Jätte jätte grattis! Lita på dina instinkter så brukar allt lösa sig. Du hittade din koncentration och då fixade du det. Skicka ett mess och tacka Annika också kanske? Du tycks ha haft en lärare som du kommit bra överens med och ni verkar ha haft en bra kommunikation - Pontus (eller Annika menar jag så klart.) Vi pratar väl sådär kanske när vi kört bil men det verkar ju ha gjort någon nytta.



Puss o Kram pappa

2010-05-27 @ 11:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0