I'd rather be with you

Här går det lika bra som vanligt.


Soyas röntgen är bokad, tisdag 19:40 på djursjukhuset. Dessutom har hon varit rejält kass i magen igår kväll och idag. Bara rinner ur henne. Och jag mitt pucko kan inte hitta mjöksyrebaterierna som hon ska ha i maten. Det hade kunnar fixa det hela i ett naffs, men nu är det ju bara vänta ut henne. Inget kul, för hon är redan alldeles för tunn (swoosh sa det bara så ploppade revbenen fram alldeles för kraftigt).

För övrig så är hon väldigt TRÖTT. Hon har haft totalt vila från i måndags, det är fredag idag. Så under 5 dagar har hon ENBART gått korta koppelpromenade/kissat i trädgården och hat ett par korta klickerpass om dagen. Trots detta sover hon så fort hon får chansen.

En gissning på vad som kan vara tokigt i ryggen är diskbråck, men som isåfall troligtvis inte är så allvarligt (hon står mer på 2 ben än på 4, så någon extrem smärta är det nog inte). Men ska bli skönt att få det kollat, hon har ju varit lite "skum" till och från under en längre tid. Kanske är det inget i ryggen. Isåfall är det nog höfterna som dummar sig.

För tre veckor sen hade hon stark reaktion på länden, höger sida. Nu i måndags var det runt någon av de sista bröskotorna (någonstanns kota 11-13, alternativt precis kring första ländkotan).


F.ö. har jag fått lite extrajobb. Dels ska jag stå och sälja kakor och bakverk åt i Kakbilen (Mors Kakeri) imorgon i Höganäs, och dels håller jag på att transkibera en 2 timmar lång intervju, tidskrävande och tråkigt, men pengarna behövs!!! (Men en pudel som är så dyr i drift så...)


Förresten, vet ni vad jag önskar mig i julklapp? http://poshpooches.blogg.se/2010/november/hamish-mcbeth-skalar-och-halsband-2.html

Och även http://www.poshpooches.se/Puppy%20Angel%20SS/PuppyAngelWildChild.html i storlek XL ^^


Eller helt enkelt ett presentkort på poshpooches, om det finns. Hoho, fyyy vad mycket fina grejjor de har!


Jaja, tillbaka till "Skavlan"!

Kommentarer
Postat av: Louise

Vänta nu lite här, detta måste ju vara SOYA som önskar sig, inte hennes matte!!!

2010-11-23 @ 11:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0