Seasons in the sun

Hallå igen på er!


Här i Halmstad skiner solen som attan-kattan! Idag har det varit riktigt varm faktiskt..


Vad har vi hittat på idag då?


Jo, det ska jag berätta. Vi har träffat Anna å Kito i en djuraffär inne i staden, och köpt en kurslitteraturbok av Sandra som hoppat av (boken var restad i beställningen jag gjorde för den är slut hos förlaget tillfälligt, fick helpanik, men det löste sig ju iallafall) + att jag även köpte en bok "klara högskoleprovet" av henne.. Hejdå 600 kronor nästan, jag kommer sakna er.

I djuraffären köpte jag torkade vom-bitar till Soya, smask-smask!

Anna höll i Soya medan jag gick in på busscentralen å laddade på ett rabattkort med 200 kronor, så nu kan jag åka buss här också! Annars får man betala med mobilen, men de kostar 3 kronor mer än med busskortet.

När vi kom hem var det lite matlagning, och sedan ner i böckerna igen. Cyklade sedan ner till City Gross å handlade lite mat å annat nödigt (ispåsar, en liten korg med sugproppar till duschen, för schampot å så). Köpte även lite mer frukt + glass till en fruksallad :)


Fortsatt översättning att dumma, dumma boken om informationssystem som bara innehåller MASSA konstiga engelska ord, som inte ens finns en svensk överättning till... 45 minuter tog det mig att översätta en sida. BLAH! 3 sidor kvar på detta kapitlet som skall översättas IMORGON... Imorgon ska jag även försöka skriva lite mer på min inledning i min uppsats (ska lämnas in på tisdag eller onsdag, inledningen + en påbörjad rapprt).   


När jag började bli riktigt less på plugandet så bestämde jag mig att "när denna sida är färdigöversatt blir det fruktsallad och glass". Blev lättare att stå ut, fast jag var frestad att strunta i det flera gånger och dyka direkt på fruktsalladen *hih*


Nu ska jag ta en duck, å sedan blir det sovdags!


P.S. det känns inte lika skrämmande med allt som skall göras nu... Man kan inte göra bättre än sitt bästa, så är det bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0